Zeeklassen

Onze zesdeklassers gaan op zeeklassen van maandag 21 oktober 2019 tot vrijdag 25 oktober naar De Panne. We verblijven in vakantiecentrum Flipper.

Maandag 21 oktober 2019:

Onze eerste stop vandaag was Sea Life in Blankenberge. De presentaties van de pinguïns, de zeeleeuwen en de roggen volgden elkaar op. Zeer interessant! Na onze picknick liepen we nog even vrij rond. Ook het klimparcours was leuk.

Een wandeling naar de zee bracht ons niet alleen een frisse neus, maar voor sommigen ook natte voeten. De regen hielden we voor tijdens de busrit van Blankenberge naar De Panne.

Aangekomen in Flipper werden de kamers verdeeld, afspraken gemaakt en de omgeving verkend. Na het vullen van onze hongerige magen, speelden we als afsluiter van deze leuke dag nog een duinenspel.

Slaapwel en tot morgen!

Dinsdag 22 oktober 2019:

Na een rustige nacht en een heerlijk ontbijt gingen we op stap met een gids in de Oosthoekduinen en het Calmeynbos vlakbij Flipper. We leerden er over het ontstaan van de duinen, het behoud ervan en de fauna & flora in deze regio.

Na het middageten kregen we even tijd om een briefje te schrijven naar het thuisfront, even te rusten of rustig een spelletje te spelen. Onder een stralende zon wandelden we met schopjes en emmertjes naar het strand van De Panne. We gingen er zandkastelen bouwen en met de go-carts rijden. Omwille van het mooie weer bleven we wat langer op het strand en bundelden we onze krachten om een stevig fort te bouwen. De opkomende zee was jammer genoeg sterker dan ons fort. Toch knap samengewerkt!

De refter werd omgetoverd tot een Italiaans restaurant, waar we lekkere pasta geserveerd kregen.

Toch even douchen na het harde werk! Helemaal opgefrist deden we als afsluiter van onze tweede dag een quiz.

Woensdag 23 oktober 2019:

Ontbijten, picknick in de rugzak en de tram op richting Nieuwpoort. Om 10.30 u. stonden onze gidsen ons op te wachten aan het Albert I-monument. Met onze gids bezochten we Westfront en kwamen we meer te weten over WO I, het sluizencomplex en namen we de trap voor mooie vergezichten bovenop het monument.

Picknick in het park aan het zwembad. Het weer is hier nog steeds prima! Vanaf 13.30 u. tot 15.30 u. konden we vrij zwemmen en spelen op de luchtstructuren in het zwembad van Nieuwpoort.

Even wachten op de tram en dan spoorden we terug naar de Panne. Tijd om schelpen te wassen, even op de kamer te spelen of wat te rusten.

Na het avondeten keken we nog een leuke film.

Slaapwel en tot morgen!

Donderdag 24 oktober 2019:

Na onze ochtendroutine trokken we naar het strand voor een leerwandeling. Per klas kregen we uitleg over eb en vloed. Ook kregen we uitleg over de verschillende schelpen die je kan vinden op het strand. Het was niet zo makkelijk om 10 verschillende soorten te vinden. Aan de hand van determinatietabellen keken we welke schelp het was.

In de namiddag deden we de piratenroute. Door vragen te beantwoorden ontcijferden we de code van de schatkist.

Na het douchen trokken we onze superheldenoutfit aan. Voor de frietjes deden heel wat kinderen een act voor het vrij podium. Na het eten werd er stevig gedanst op de superheldenfuif. Wat een leuke afsluiter van deze geslaagde dag!

Vrijdag 25 oktober 2019:

Vandaag werden we een beetje vroeger gewekt zodat we onze koffers tijdig konden inpakken. Bij de ene ging dat al wat sneller dan bij de andere. 😉 Na het ontbijt konden we nog een beetje verder werken. Rond half elf vertrokken we met de bus naar Zonnebeke.

Onze picknick aten we op in een cafeetje in het dorp. Na een korte wandeling stond onze gids ons op te wachten aan het Memorial Museum Passchendaele 1917. We leerden heel wat over loopgraven, WO I en het leven in die tijd.

Wat hebben we genoten deze week… Toch ook vele blije gezichten na een lange busrit, wanneer we onze ouders een dikke knuffel konden geven.

Foto’s.

Bedankt voor de leuke, gezellige en leerrijke week! Geniet van de vakantie!